Rozčarovaný premiér

 
Robert Fico opakovane využíva situačné nálady tej-ktorej skupiny ľudí, aby k nim smeroval svoj politický marketing. Jeho list je síce adresovaný šéfovi UEFA, marketingové posolstvo však má ísť na Slovensko, potenciálnemu voličovi Smeru.

Vo futbale už boli mnohé divné závery zápasov, no žiadny premiér nemal potrebu strápniť sa pred svetom vypisovaním listov. Môže mať pochybnosti o férovosti v nejakom zápase, ako fanúšik môže dať svoje sklamanie najavo, no ako premiér by mal vedieť zachovať dekórum. Nehovoriac o tom, že prípadná neférovosť v športe je agendou iných, nie jeho. To, že premiér píše z akéhosi futbalového rozčarovania (mimochodom, koľkokrát ste ho videli na futbalových tribúnach?) list šéfovi futbalovej federácie, je preto samo osebe absurdné. Komunikovať s futbalovou federáciou je v kompetencii šéfa futbalového zväzu. Ten môže situáciu využiť napríklad na otvorenie diskusie o zmene systému. Aj keď pri každom systéme sa budú z času na čas vyskytovať zápasy, ktorých závery sa pri istej konštelácii budú podobať záveru onoho taliansko-nemeckého.

Robert Fico píše o povinnosti vytvárať férové podmienky. Fajn. Ako napísal publicista Ľubo Jaško, „od rána do večera (a niekedy i v noci) má v štáte tisíc možností ako byť na strane férových podmienok v štátnych zákazkách, bežnej politike i zahraničnej politike či v dodržiavaní dohodnutých pravidiel“.

Mimochodom, keď už Roberta Fica tak trápi férovosť vo futbale, kde bol, keď napríklad bývalý rozhodca Marián Diňa začal odkrývať korupčnú chobotnicu, ktorá ovládala regionálny futbal vrátane žiackych zápasov? Vtedy ho podmienky férovosti netrápili? Vtedy nebol rozčarovaný? Alebo sa na tom nedal postaviť politický marketing?

Mladí Taliani a Nemci hrali v závere to, čo v danej situácii potrebovali. Nič viac a nič menej. S odstupom pár hodín a po vyprchaní negatívnych emócií to každý fanúšik dokáže reálne vyhodnotiť. A poďakovať skvelým slovenským hráčom, ktorí majú potenciál pokračovať v tom, kam to dotiahla Hamšíkova generácia.

Robert Fico mal však marketingovú potrebu napísať list. Otázka je, či mu odpoveď budú vedieť aj doručiť. Lebo slovenské súdy i polícia s tým mali opakovane problém.

(Aktuálne.sk 29. 6. 2017)