Diaľnica z Bratislavy do Košíc je naďalej fantazmagóriou, vlaky sú už samostatnou kapitolou a lety z Bratislavy do Košíc sú dvakrát drahšie než do Berlína. A k tomu parkovací chaos a nezmyselné riešenia na hony vzdialené od civilizovaného sveta. Celé toto dopravné kocúrkovo by bolo úsmevné, keby v praxi nebolo pre občanov také trpké.
Pred desiatimi rokmi Robert Fico sľuboval diaľnicu z Bratislavy do Košíc do roku 2010. Hoci je pri moci dokopy už tretie volebné obdobie, táto diaľnica je naďalej v ríši fantázie. Druhá Ficova vláda už hovorila o roku 2019, no a najnovšie sa termín posúva najskôr na rok 2026. Kto chce, nech tomu (znovu) verí.
Ešte nedávno sa zdalo, že aspoň cestovanie vlakom zabezpečí občanom vyšší komfort. No vypudenie súkromného prepravcu a opätovný monopol štátu na hlavnej železničnej trase k zvyšovaniu komfortu a kvality služieb nijako neprispeje, skôr naopak. Štát má garantovať férové podmienky pre konkurenciu, nie vytvárať monopol (v tomto prípade ešte aj stratový), v ktorom si s občanom robí, čo chce.
Skúsenosť je taká, že kvalita štátom ponúkaných služieb je poväčšine katastrofálna. To je varovné aj pri pohľade na opätovný vlakový monopol na trase Bratislava – Košice.
(kosicednes.sk 6. 1. 2017)